درباره من

۲۷ آذر ۱۳۹۱

نسل جالبی هستیم !در دنیای مجازی همگی شاعریم یا فیلسوف یا روشنفکر ،از تمدن هزاران ساله صحبت میکنیم دلمان برای کودکی در سومالی میسوزد از نبود آزادی و حقوق زنان حرف میزنیم خلاصه آدمهای خوبی هستیم ...! ولی در دنیای حقیقی منتظر میمانیم که یکی مقابل چشمانمان دیگری را (فرقی نمیکند خودش را یا حقش را !) بکشد...ما هم فیلم بگیریم و برایش در دنیای مجازی دل بسوزانیم و از
حقش دفاع کنیم                                    
Photo: ‎مردم ایران فقیر می شوند و راه حل رﮊیم، شکنجه و اعدام 

در 23 آبان 91، به گزارش موکریان، جمعی از کشاورزان شهرهای مهاباد، اشنويه و پيرانشهر در اعتراض به عدم تحويل قند و تفاله خشک در ازای تحويل چغندر قند از طرف مسئولين کارخانه قند پيرانشهر، دست به تجمع زدند.

◀در 23 آبان 91، به گزارش " فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" 8 زندانی که اکثر آنها از زندانيان ندامتگاه کرج بودند و از روز يکشنبه در سلولها انفرادی بند 5 زندان گوهردشت در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می بردند اعدام شدند. در ميان اعدام شدگان امروز يکی از پاسدارهای بندها که در زندان گوهردشت و قزل حصار کرج کار می کرد، دیده  می شود.

◀در 23 آبان 91، به گزارش ایلنا، کارگران نساجی مازندران در مقابل مجلس تجمع کردند. آنها با در دست گرفتن پلاکاردهايی مبنی بر اينکه مسوولان شما را به خدا بعد از 27 ماه بی حقوقی و دربدری به داد ما واماندگان نساجی مازندران برسيد‌ اعتراض خود را به نمايندگان مجلس اعلام کردند.

◀در 23 آبان 91، به گزارش سلامت نیوز،  نيروی انتظامی به 60 بيمارستان به دليل داشتن كاركنان و پرستاران بد حجاب و كراواتی اخطار دادند. 

◀در 23 آبان 91، به گزارش ایلنا،  بيش از ۴۰۰ راننده بونکر در کارخانه سيمان بجنورد طی دو هفته جاری در اعتراض به عدم افزايش کرايه حمل سيمان، به اعتراض صنفی اقدام کرده و دست از کار کشيده‌اند.

◀در 24 آبان 91، به گزارش هرانا، يک جوان بنام حسين بهمنی طالب در زندان رجايی شهر کرج اعدام شد. وی  متولد ۱۳۶۷ بود و به اتهام قتل در نزاع خيابانی به مرگ محکوم شده بود.

◀در 24 آبان 91، به گزارش ایسنا، در ادامه سخت گيری ها و اِعمال محدوديت ها برای جوانان، فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر از دستگيري‌هاي تعدادی از دانشجويان در اين شهر خبر داد.

◀در 24 آبان 91، به گزارش ایلنا، کارگران کارخانه نورد لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد‌هايشان بطور يکپارچه‌ای دست به اعتصاب زدند. اين اعتصاب از صبح روز دوشنبه از يکی از سالنهای اين کارخانه آغاز شد و روز سه شنبه بقيه کارگران نيز به اعتصاب پيوستند.

◀در 24  آبان 91، به گزارش ایلنا، تجمع اعتراضی کارگران نساجی مازندران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن گروه جديدی از کارگران اين کارخانه به جمع تجمع کنندگان وارد دومين روز متوالی شد.

  کارگران تجمع کننده همچنان بر خواسته‌های قبلی خود مبنی بر بازپسگيری کارخانه از سرمايه گذار خارجی و بازگشايی آن زير نظر مديران دولتي، پرداخت ۲۷ ماه مطالبات معوقه ۸۰۰ کارگر باقيمانده، پرداخت سنوات کارگران بازنشسته و همچنين روشن شدن وضعيت سوابق بيمه‌ای خود تاکيد کردند.

◀در 24 آبان 91،به گزارش کلمه، روز يکشنبه يکی از کارگران کارخانه لوله صفا به نام حسين کابوسی در اقدامی انفرادی در ورودی کارخانه را بست و با ايستادن در مقابل آن مانع ورود و خروج کاميون‌ها به کارخانه شد. اين کارگر از کار خود اخراج شده بود و کارفرما مطالباتش را پرداخت نکرده است.

◀24آبان 91، ستار بهشتي، وبلاگ نويس منتقد حکومت با شکنجه، به شهادت رسید. سرتيپ رادان  سه شنبه ۲۳ آبان با تاکيد بر اينکه در اين ارتباط تيمی تشکيل شده تا ابعاد مختلف ماجرا بررسی شود افزود: "مردم ايران مطمئن باشند که با دقت موضوع رسيدگی شده و اگر قصوری صورت گرفته باشد با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد."

    عباس جعفری دولت آبادي، دادستان تهران امروز اعلام کرد که روز گذشته چند نفر به اتهام دست داشتن در اين واقعه دستگير شده‌اند...دادستان تهران اظهار اميدواری کرد که "تا ۱۰ روز آينده" با کامل شدن تحقيقات اطلاعات بيشتری منتشر شود.

    محمد دهقان، عضو هيات رئيسه مجلس، در خصوص مرگ ستار بهشتی گفته است: "اگر با ماموران و قضات متخلف در ماجرای کهريزک در سال ۸۸ برخورد می شد، امروز شاهد اين اتفاق تلخ نبوديم."

       41 زندانی سياسی بند ۳۵۰ اوين در شهادتنامه خود از وی نقل کرده اند. آنها همچنين آورده اند: ”زمانی که ستار به بند ۳۵۰ آورده شد آثار شکنجه در تمام قسمت های مختلف بدنش مشهود بود و وی در شرايط کاملا دردناک و مجروحی قرار داشت. صورت وی زخمي، سر او متورم، مچ دست های او کبود شده بود و آثار آويزان شدنش از سقف روی مچ های او به چشم می خورد. در بخش هايی از بدن وی از جمله دور گردن، شکم و کمر وی آثار ضربه و کبودی ديده می شد.“

◀در 25 آبان 91، به گزارش باشگاه خبرنگاران، مطابق آمار وزارت بهداشت، سالانه بيش از ۴ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. اين آمار را رشيدی مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هوای شهر تهران ارائه کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما خصوصاً در کلان شهر تهران کلکسيونی از آلاينده ها وجود دارند که طبق آمار جهانی سالانه ۸ ميليارد دلار به خاطر وجود اين آلاينده ها به کشور خسارت وارد می شود.

◀در 26 آبان 91، به گزارش « فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران » زندانی سياسی ارژنگ داودی پس از ۱۳۴روز شکنجه های جسمی و روحی در سلولهای انفرادی بدون داشتن حق ملاقات، تماس تلفنی با خانواده اش و حتی محروم بودن از ديدن نور خورشيد به زندان بندر عباس تبعيد نگرديد.

◀در 27 آبان 91، به گزارش صدای آلمان، پرستو فروهر به دويچه وله گفت، در بدو ورود به تهران گذرنامه او را در فرودگاه توقيف کرده‌اند. فرزند داريوش و پروانه فروهر افزود، برخلاف ۸ سال گذشته تا کنون ممنوعيت برگزاری مراسم سالگرد پدر و مادرش را به او ابلاغ نکرده‌اند.

◀در 27 آبان 91، به گزارش موکريان، دو نفر از زندانيان زندان مرکزی اروميه، به دستور مراجع قضايی در محوطه اين زندان به دار آويخته شدند. اتهام افراد اعدام شده که حدود 3 سال را در زندان سپری کرده بودند از سوی مراجع قضايي، جرائم مربوط به مواد مخدر عنوان شده است.

◀در 28 آبان 91، به گزارش موکریان، پس از انتقال چند روز پیش ده تن از زندانیان محکوم به اعدام سنندجی زندان رجایی شهر به زندان قزلحصار، تعدادی از خانواده های این زندانیان با حضور در مقابل ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج، خواستار لغو محکومیت فرزندان خود شدند.

◀در 29 آبان 91، به گزارش مجذوبان نور، خبرنگار روزنامه شرق آقای علیرضا روشن برای تحمل حکم یک سال حبس خود که به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی (ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی) در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی پیرعباسی به آن محکوم و در شعبه ۵۴ تجدید نظر دادگاه انقلاب نیز تائید شد، روانه زندان اوین شد. گفتنی است این اتهام به دلیل همکاری وی با سایت خبری مجذوبان نور به وی منتسب شده است.

◀بیانیه هفت زندانی سیاسی بند زنان اوین، اعتراض به خشونت و شکنجه جسمی و روانی در زندان ها: هفت زندانی سیاسی زن در بیانیه ای که درباره مرگ ستار بهشتی و نیز ابراز نگرانی نسبت به سلامت نسرین ستوده نوشتند خاطرنشان کرده اند: بدیهی است در کشوری که عاملان و آمران جنایت کهریزک بی‌آنکه مورد محاکمه قرار گیرند به مقام و منصبی جدید می‌رسند تکرار چنین فجایعی چندان دور از ذهن نیست.

    به گزارش کلمه، بانوان محبوس در بند زنان زندان اوین در بخشی از بیانیه خود تصریح کرده اند: برخورد‌ها با زندانیان بند ۳۵۰ نشان دهنده فقدان تفکر، عزم و برنامه نظام مند و ریشه‌ای برای مقابله با عوامل وقوع این جنایت است و ما را درباره وضعیت سایر زندانیان و از جمله هم بندیمان نسرین ستوده نگران می‌کند. نسرین ستوده بیش از دو هفته است که به بند ۲۰۹ منتقل شده و در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

  امضا کنندگان بیانیه عبارتند از: امضا کنندگان: فائزه هاشمی، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی، شیوا نظر آهاری و بهاره هدایت

◀در 30 آبان 91، به گزارش ندای سبز آزادی، حسین فلاح از فعالان سازمان های غیردولتی روز دوشنبه در قزوین بازداشت شد.این فعال سازمانهای غیر دولتی پس از احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات در قزوین بازداشت شده است.

◀در 31 آبان 91، به گزارش ندای سبز آزادی، نسرین ستوده که طی ماه گذشته در اعتصاب غذا به سر می برد، بشدت لاغر شده هنوز بر ادامه این اعتصاب تاکید دارد. وی که هفته گذشته را در بند اطلاعات در سلول انفرادی بود، حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشده و گفته است که "من نمي‌توانم اينجا بنشينم و دست رو دست بگذارم تا اينها هركاري دلشان مي‌خواهد با بچه‌ من و خانواده‌ام بكنند."

◀در 1 آذر 91، به گزارش سحام نیوز، منابع خبری سحام نیوز از اوین گزارش داده اند که پزشک پرونده شهید ستار بهشتی، بازداشت شده است. این پزشک بازداشت و به بند ۲۰۹ منتقل و پس از چند روز آزاد می شود. علت بازداشت این پزشک زندان اوین، صدور تاییدیه در خصوص وجود آثار شکنجه و ضرب و شتم بر بدن ستار بهشتی بوده است.

◀در 2 آذر 91، به گزارش دویچه وله، پرستو فروهر می‌گوید در چهاردهمین سالگرد قتل پدر و مادرش، داریوش و پروانه فروهر، ماموران امنیتی با بستن کوچه‌ای که منزل مسکونی آنها در آن واقع است، از ورود افراد به داخل خانه جلوگیری کرده‌اند.

◀در 2 آذر 91، به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، سید هادی دانشیار فعال کارگری اهل شیراز طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام،  به نفع گروههای ضد نظام و شرکت در تجمعات غیرقانونی در شیراز به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است و گفته شده که متهم ظرف مدت بیست روز می تواند با حضور در دادگاه انقلاب این شهر به حکم صادره اعتراض نماید. 

◀در 2 آذر 91،به گزارش هرانا، ماموران امنیتی بدون اعلان قبلی به منزل مهندس رضا کرمانی هجوم بردند و ۱۰ تن از اعضای حزب پان ایرانیست را بازداشت کردند.

    اسامی هشت تن از افراد بازداشت شده به این شرح است: حجت کلاشی، هومن اسکندری، فرهاد باغبانی، اوژن اکبری، حسین شهریاری، کسرا علاسوند، علیرضا سلیمانی و جاوید. از محل نگهداری ایشان و دلایل بازداشت اطلاعی در دست نیست.

◀در 3 آذر 91، به گزارش فارس، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد از شکایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزنامه مغرب خبر داد.

    پدارم‌ پاک‌آیین گفت: روزنامه مغرب تا کنون تخلفات زیادی داشته که یکی از آنها درج کاریکاتور امروز( که تصویر احمدی نژاد را کشیده است )در صفحه نخست این روزنامه است.

◀در 3 آذر 91، به گزارش رادیو فرانسه، پارلمان اروپا روز پنجشنبه گذشته با تصویب قطعنامه ای از نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و از این کشور خواست تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند.

    نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ در این قطعنامه نگرانی شدید خود از "وخیم شدن وضعیت حقوق بشر" و " افزایش شمار زندانیان سیاسی و عقیدتی" در ایران را ابراز کردند.

◀در 3 آذر 91، به گزارش کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به خانواده ستار بهشتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت علیرغم قول پیگیری مسوولان برای معرفی افرادی که در جریان بازجویی این وب لاگ نویس موجب مرگ او شده اند، چند روز پس از دفن ستار ماموران امنیتی مادر او را به دفترخانه ای برده اند و از آنها رضایت کتبی گرفته اند. وی به کمپین گفت: «می خواهند بازجویان را با این کار و همچنین اعلامیه پزشکی قانونی از مجازات رهایی بخشند‎


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر